Dit vinden werknemers van arbodiensten

Zijn werknemers tevreden over de contactpersoon van de arbodienst waarmee zij te maken hebben? Zij zijn beter te spreken over de werkwijze en toegankelijkheid van de arboprofessionals bij arbodiensten. Ook vinden zij dat deze professionals beter omgaan met privacy. Intussen zien we in de praktijk steeds meer taakdelegatie.

Klik hier voor het Ipsos Cliënttevredenheidsonderzoek arbodiensten - 2019

Help, mijn medewerker heeft stress!

Een van de grootste oorzaken van lang verzuim zijn PSA-klachten. In normaal Nederlands stress, werkdruk en burn-outs. Het is een flinke uitdaging voor werkgevers om psychische overbelasting van medewerkers aan te pakken, want er zijn veel oorzaken die van invloed zijn hierop. Wat kun je als werkgever doen wanneer je medewerker stress heeft? 

Wet arbeidsmarkt in balans (WAB), zo zit het

De wet treedt definitief op 1 januari 2020 in werking. Dit betekent dat uw organisatie vanaf die datum te maken krijgt met nieuwe regels voor ontslag, flexwerk en het stelsel voor de WW-premie.

Veilig leiderschap met risicoleiderschap

De tegenstelling van ‘managen’ en ‘leiden’ is min of meer een klassieker binnen de managementwetenschappen. Een bekend citaat hierover wordt toegeschreven aan managementlegende Peter Drucker: “Management is doing things right; leadership is doing the right things.”

‘Echte klantgerichtheid vereist maatschappelijke betrokkenheid’

In haar nieuwe boek Extreem klantgericht legt auteur en spreker Daniëlle de Jonge – naast het commerciële aspect - veel nadruk op het belang van maatschappelijke impact. ‘Zeventig procent van de Nederlandse klanten – zowel zakelijk als consumenten – verwacht dat een leverancier iets doet aan maatschappelijke impact.’