Medewerkers

 
  Directie  
Lidia-Lupgens

Mw. drs. L.M. Lupgens

Lidia Lupgens, Bedrijfsarts, Duikerarts en Directeur MCS arbo
Na vier jaar huisarts te zijn geweest, ben ik me gaan specialiseren in de bedrijfsgeneeskunde, en heb ik in 1990 mijn eigen bedrijf  Medical Company Services opgericht. Binnenkort ben ik 25 jaar medisch directeur van MCS, met Luc Schouten als algemeen directeur sinds 1998.
Het is mijn opvatting en die van MCS dat werken goed is voor de mens. Met dat uitgangspunt wil MCS bijdragen aan een gezond en veilig werkklimaat van ondernemingen en hun medewerkers. Dat betekent kennis bijhouden, uitdragen en adviseren over gezond en veilig werken, leven, bewegen, sport en gezonde voeding. En dus ook alert zijn op werkdruk en eventueel geestelijke nood. 
Als medisch directeur geef ik niet alleen leiding aan mijn team van bedrijfsartsen, maar neem ook zelf een aantal bedrijven onder mijn hoede. Ik sta zelf dus ook met mijn ‘laarzen in het veld’ van de dagelijkse praktijk. Want daar gebeurt het. Daar kun je het verschil maken.
Ik ben er trots op dat MCS 25 jaar bestaat. Tegelijk ben ik me er van bewust dat dit vooral het resultaat is van de ondersteuning door het geweldige team dat de afgelopen periode MCS heeft helpen uitbouwen. Want het succes van elke onderneming hangt af van de mensen die erin werken.

 luc-schouten

Dhr. drs. L. Schouten

Luc Schouten, Arbeids- en Organisatiedeskundige, Directeur MCS arbo
     
  Bedrijfsartsen 
Hetty-Baas

Mw.drs. H.G. Baas - van Ginkel

Hetty Baas, Bedrijfsarts
Na mijn werkzaam leven, buiten wat bijbaantjes om, te zijn gestart als verzekeringsarts, ben ik sinds 1996 werkzaam als bedrijfsarts. Aanvankelijk bij een interne arbodienst van een grote onderneming in het zuiden des lands. Deze werd later verzelfstandigd en gefuseerd tot een grote landelijke arbodienst. Omdat de organisatie daarmee erg op zichzelf gericht raakte en steeds minder oog kreeg voor de klanten, stapte ik in 2000 over naar MCS-Arbo. Daar heb ik vanaf het allereerste begin met veel plezier gewerkt. Doordat het een kleine dienst is zijn de lijnen kort en maak je samen met elkaar de keuzes die bijdragen tot de ontwikkeling van de dienstverlening en organisatie.

Ik vind het erg zinvol en leuk om op locatie bij klanten te werken, ook weer vanwege de korte lijnen en de flexibiliteit die hierdoor mogelijk worden gemaakt.

In het werk vind ik veel voldoening in mijn bijdrage aan het proces van re-integratie van een zieke medewerker. Om te komen van ziekte en daardoor toch ook verlies van controle, tot uiteindelijk weer zelfstandig functioneren. En daarnaast in de preventie van ziekte door middel van onze adviezen en interventies. Het werken op het overgangsgebied tussen medisch en maatschappij is boeiend en biedt veel kansen en mogelijkheden een steentje voor een ieder bij te dragen.
Christa-Hospers

Mw. drs. C. Hospers

Christa Hospers, Bedrijfsarts
Geboren op 10 februari 1964 in Delft, gymnasiumopleiding op Rolduc te Kerkrade (jawel, degelijk, maar geen priester geworden), tussenjaar Vrije Hogeschool in Driebergen (met veel persoonlijke ontwikkeling, kunstzinnige en creatieve vorming) uiteindelijk in Maastricht geneeskunde gaan studeren met bedoeling huisarts te worden. Afgestudeerd ben ik 2 weken na de geboorte van mijn 2e zoon in november 1990.

Uiteindelijk via wat omzwervingen in januari 1996 bij een grote landelijke arbodienst beland als bedrijfsarts. Nadat mijn allereerste patiënt me vertelde dat hij zijn ex wilde laten omleggen, ben ik gegrepen door het vak. Na enige jaren heb ik de overstap gemaakt naar een kleine regionale arbodienst in het zuiden van het land omdat ik meer de bedrijven in wilde en als adviseur letterlijk en figuurlijk dicht bij mijn klanten wilde staan. Hier kon ik met mijn pragmatische instelling en een grote mate aan vrijheid veel beter uit de voeten.

Vanwege allerlei persoonlijke keuzes vanaf augustus 2005  “back to my roots” in het westen van het land. Bij MCS Arbo heb ik me vanaf het eerste gesprek thuis gevoeld. Een kleine arbodienst, met kwalitatief hoogstaande dienstverlening en professionals en korte lijnen zowel in- als extern.

Hoe ik mezelf omschrijf: energiek, pragmatisch, creatief, direct, open. Ik ben soms onhandig, val trappen op en af. Ik probeer het leven serieus genoeg, maar niet te serieus te nemen en af en toe hard om mezelf te lachen. Ik ben voortdurend op zoek naar nieuwe uitdagingen al komen een aantal daarvan als moeder van 5, inmiddels bijna allemaal volwassen kinderen, vanzelf.

Wat werk betreft haal ik mijn voldoening uit de mensen met wie ik werk met al hun  hebbelijk- en onhebbelijkheden. Ik probeer dit met respect voor iedereen te doen. Het is voor mij  belangrijk me hierin te blijven ontwikkelen, zowel mbt wet- en regelgeving  als ook inhoudelijk. Af en toe wil ik daarom buiten de bestaande paden lopen om geïnspireerd te blijven, voor mij een hele belangrijke voorwaarde in mijn werk. Werken in spanningsvelden waarbij het belangrijk is om politiek te kunnen opereren zonder daarbij aan duidelijkheid te verliezen ligt mij. De volgende stap wordt dan ook een mediation opleiding.

Verder speel ik cello, ben ik van plan weer te gaan roeien en af en toe naar mijn werk te fietsen voor de broodnodige conditie. Die ik dan weer teniet kan doen met veel en lekker eten en drinken met vrienden. En als ik me dan eens rustig op de bank neervlij met een boek, val ik meestal in slaap. Gek eigenlijk...
Lidia-Lupgens

Mw. drs. L.M. Lupgens

Lidia Lupgens, Bedrijfsarts, Duikerarts en Directeur MCS arbo
Na vier jaar huisarts te zijn geweest, ben ik me gaan specialiseren in de bedrijfsgeneeskunde, en heb ik in 1990 mijn eigen bedrijf  Medical Company Services opgericht. Binnenkort ben ik 25 jaar medisch directeur van MCS, met Luc Schouten als algemeen directeur sinds 1998.
Het is mijn opvatting en die van MCS dat werken goed is voor de mens. Met dat uitgangspunt wil MCS bijdragen aan een gezond en veilig werkklimaat van ondernemingen en hun medewerkers. Dat betekent kennis bijhouden, uitdragen en adviseren over gezond en veilig werken, leven, bewegen, sport en gezonde voeding. En dus ook alert zijn op werkdruk en eventueel geestelijke nood. 
Als medisch directeur geef ik niet alleen leiding aan mijn team van bedrijfsartsen, maar neem ook zelf een aantal bedrijven onder mijn hoede. Ik sta zelf dus ook met mijn ‘laarzen in het veld’ van de dagelijkse praktijk. Want daar gebeurt het. Daar kun je het verschil maken.
Ik ben er trots op dat MCS 25 jaar bestaat. Tegelijk ben ik me er van bewust dat dit vooral het resultaat is van de ondersteuning door het geweldige team dat de afgelopen periode MCS heeft helpen uitbouwen. Want het succes van elke onderneming hangt af van de mensen die erin werken.

 
 

Mw. drs. J.M.L. Natté - van Zwet

Mw. drs. Natté - van Zwet, Bedrijfsarts
 
     
  Arbo Consulenten 
Margreet-Buffinga

Mw. G.A. Buffinga

Margreet Buffinga, Arbo Consulente
Sinds 2000 ben ik werkzaam bij MCS arbo. Uit mijn werk haal ik voldoening door de klant zoveel mogelijk te ondersteunen en de werknemers weer gezond aan het werk te zien gaan.
 
 

Mw. R. van Zon

Mw. R. van Zon, Arbo Consulente
 
     
  Onderzoek en Keuring 
   
 

Mw. drs. M.C. Waalkens - van Woerkom

Mw. drs. M.C. Waalkens - van Woerkom, Keuringsarts
   
 

Mw. W. van Winsen

Wilma van Winsen, Medisch Assistente
   
     
  Staf  
luc-schouten

Dhr. drs. L. Schouten

Luc Schouten, Arbeids- en Organisatiedeskundige, Directeur MCS arbo
 Paul-Brandes

Dhr. P.J.F. Brandes

Paul Brandes, Financieel Adviseur
   
   
  Werkstudenten
Frank-Schouten

Dhr. drs. F.J. Schouten

Frank Schouten, Webmaster
 Simone

Mw. S. Rousseau

Simone Rousseau, Administratief Medewerker 
Sinds 2013 ben ik werkzaam bij MCS-arbo en doe ik hier administratief en archiverend werk. Tevens werk ik als receptioniste achter de balie, mits de studie het toelaat. Werken bij MCS-arbo is een goeie ervaring, ik leer hierdoor veel dingen over administratie, communicatie en bovendien werk ik met leuke collega’s.

 Koen-Baas

Dhr. K. Baas

Koen Baas, Administratief Medewerker 
 

Mw. drs. I.N. Baas

Ilse Baas, Administratief Medewerker 
   
 

Mw. A.H. Baas

Anouk Baas, Administratief Medewerker 
   
  Kerndeskundingen
 luc-schouten  

Dhr. drs. L. Schouten

Luc Schouten, Arbeids- en Organisatiedeskundige, Directeur MCS arbo
   
 

Dhr. M. Vermeij

Max Vermeij, arbeids- en organisatiedeskundige
Maximaal Vitaal
   
 

Dhr. E. de Groot

Erik de Groot, hogere veiligheidskundige
Arbode
   
 

Dhr. R. van Mook

Ruben van Mook, arbeidshygiënist
Arbode
   
   
  Externe deskundigen 
   
 

Mw. C. van den Berk

Christianne van den Berk, Arbeidsdeskundige / loopbaancoach
Paso Doble

Christianne van den Berk heeft sinds 2009 haar eigen bedrijf Paso Doble waarin ze werkzaam is als arbeidsdeskundige en loopbaancoach. Sinds 2009 werkt ze nauw samen met de bedrijfsartsen van MCS-Arbo. Haar expertise richt zich op het terrein van mens en werk en haar jarenlange arbeidsdeskundige ervaring biedt een duidelijke meerwaarde bij de loopbaancoaching en vice versa.
Als arbeidsdeskundige geeft ze aan een werkgever en werknemer arbeidsdeskundig advies omtrent de passende en duurzame arbeids-mogelijkheden van een (zieke) werknemer. Hiervoor wordt op locatie van het bedrijf een apart gesprek gevoerd met zowel de werkgever als met de werknemer en ter afsluiting worden de bevindingen gezamenlijk doorgesproken. Het doel van deze gesprekken is: hoe blijft een werknemer gezond aan het werk.
De loopbaancoaching richt zich op vragen zoals: Loopt u vast in uw werk? Wilt u doorgroeien in uw loopbaan, maar u weet niet hoe? Bent u ontslagen en wilt u uitvinden wat u echt wilt doen? Wordt uw kwaliteit uw valkuil? Wordt u geleefd door uw werk en raakt u het overzicht kwijt? Mist u de balans tussen werk en privé-leven?, waarna Christianne als coach ertoe bijdraagt dat de cliënt een helder beeld krijgt over zijn situatie, over wat de belemmeringen zijn en hoe de volgende stap gezet kan worden. De coachingsgesprekken vinden al wandelend, in de natuur plaats, wat cliënten als heel prettig ervaren en letterlijk rust en ruimte geeft in hun (keuze)proces.
   
 

Dhr. L. Goumare

Lex Goumare, arbeidsdeskundige

Ik ben Lex Goumare en sinds 1995 werk ik als arbeidsdeskundige. Voor MCS-arbo doe ik dat inmiddels ook al weer zo’n 10 jaar.
In mijn mooie vak zie ik veel werkgevers en werknemers en mijn werk volgt altijd op dat van de arts. Als ik uitleg wat een arbeidsdeskundige nu eigenlijk doet, gebruik ik altijd de metafoor van de weegschaal : de arts ziet iemand op het spreekuur en stelt de medische mogelijkheden van iemand vast. De ene schaal is gevuld.
Ik bekijk daarna of het eigen werk nog mogelijk is. Of misschien is dat eigen werk nog aan te passen. Of…nou ja, alles wat onderzocht kan worden op het gebied van arbeidsvermogen, doe ik. Daarmee is de andere schaal gevuld en kan worden toe gewerkt naar een mooie balans.
Dat betekent dus dat ik altijd werk met een aantal ingrediënten te weten de door de arts weergegeven beperkingen, de zaken die de werknemer in het eigen of ander werk tegen komt, het arbeidsverleden, de vooropleidingen, de vaardigheden en het wettelijk kader van de sociale verzekeringen in Nederland.
Maar in dit hele werkveld neemt de persoon waar het om draait, de werknemer, de centrale positie in. De mens achter de problemen, de werksituatie waarin de werknemer zich bevindt, de overige zaken die op het pad van de werknemer komen en die invloed hebben op het werk… het passeert allemaal de revue.
Het is machtig mooi werk als je interesse hebt in mensen en met name wat hen zoal beweegt. Ik vind het bij voorbeeld erg leuk om boven de persoon uit te stijgen en het grotere geheel te bekijken. Zoals bij voorbeeld de vraag waarom iemand handelt op de wijze die ik zie? Wat zijn daarvoor de redenen? Wat zijn de drijfveren? Daarom vond ik de opleiding tot arbeidsdeskundige onvoldoende. En dus volgde ik leergangen in Neuro Linguïstisch Programmeren (LNP), coaching en mediation. Ik gebruik veelvuldig technieken uit alle leergangen in mijn dagelijkse praktijk.
Mijn werkzaamheden voor MCS-arbo bestaan uit het uitvoerig spreken van werkgever en werknemer, het vaststellen wat mogelijk is en het uitbrengen van adviezen op dat gebied.
   
 

Dhr. A. Diepenhorst

Arie Diepenhorst, Arbeidsdeskundige
Als arbeidsdeskundige verricht ik arbeidsdeskundige onderzoek. Zo’n onderzoek geeft een beeld van de mogelijkheden van de werknemer. Aan de hand van de belastbaarheid wordt een beeld gegeven van de mogelijkheden van de werknemer. 
- Is het eigen werk nog mogelijk?
- Zijn er mogelijkheden voor ander werk bij de eigen werkgever?
- Moet er een re-integratietraject worden ingezet om te zoeken naar passend werk bij een andere werkgever?

Een arbeidsdeskundig onderzoek is nodig bij de eerstejaarsevaluatie omdat dit het moment is dat er keuzes gemaakt moeten worden hoe de belastbaarheid ingezet kan worden in passende arbeidsmogelijkheden. In het kader van de WVP moet er gestreefd worden naar een verdiencapaciteit die meer bedraagt dat 65% van het eigen inkomen. Ook kan ik als arbeidsdeskundige adviseren bij het samenstellen van een goed re-integratieverslag dat ingediend moet worden bij een aanvraag in het kader van een WIA uitkering, dit ter voorkoming van een loonsanctie. Dit advies kan gegeven worden tijdens het traject van twee jaar maar ook op het moment dat het re-integratieverslag aangeleverd moet worden bij het UWV. Arbeidsdeskundig advies kan ook nodig zijn om te beoordelen of een functie die beschikbaar is passend is of niet en daarbij bepalen wat de loonwaarde is van het beschikbare werk.
   
 

Mw. M. Bergman

Maja Bergman, Arbeidsdeskundige
MJB Advies
   
 

Mw. G. Joosten

Gonnie Joosten, Vertrouwenspersoon
   
 

Dhr. M. Duivenvoorde

Maurice Duivenvoorde, Adviseur voor Arbeid & Gezondheid, Register Bedrijfsfysiotherapeut Working Well
MCS-Arbo geeft trainingen en advies in gezond werken en is gespecialiseerd in ‘Gezond Beeldschermwerk’. Onze trainers zijn register bedrijfsfysiotherapeuten. Zij hebben inhoudelijke deskundigheid op het gebied van kantoorergonomie en ruime ervaring in het geven van voorlichting en training in ‘Gezond Beeldschermwerk’.

MCS-Arbo heeft een training ontwikkeld die specifiek gericht is op de preventie van fysieke klachten bij beeldschermmedewerkers. Deze training bestaat uit een workshop ‘Gezond Beeldschermwerk’ voor een groep medewerkers gecombineerd met een individuele werkplekscan voor elke deelnemer van de workshop.

Klik hier voor meer informatie.
   
 

Mw. I. Tuinhof

Ina Tuinhof, register bedrijfsfysiotherapeut
‘Sinds tien jaar heeft Mindfulness in mijn persoonlijk leven een belangrijke plek gekregen. Ik heb de opleiding tot Mindfulness Trainer gevolgd bij het ‘Instituut voor Mindfulness’ (IVM) en ben als gecertificeerd MBSR Trainer lid van de beroepsvereniging VMBN. Mijn vaardigheden als trainer ontwikkel ik verder door deel te nemen aan retraites, bijscholingen en intervisie.
Ik ben daarnaast werkzaam als bedrijfsfysiotherapeut en algemeen fysiotherapeut. In mijn begeleiding van cliënten met (werk)stress en chronische (pijn)klachten is Mindfulness een essentieel onderdeel van de behandeling. Juist omdat Mindfulness concreet en direct toepasbaar is in het dagelijks leven’.

Klik hier voor informatie over de 'Workshop Mindfulness Working Well'.
   
 

Mw. E. Stemerdink

Elly Stemerdink, Ondersteuning Webdesign
Nephele
   
 

Dhr. M. Vennix

Martijn Vennix, Reintegratiecoach
   
 

Dhr. E. Hazebroek

Edward Hazebroek, Reintegratiecoach
Work2Work
   
 

Dhr. R. Bol Raap

De heer Bol Raap, erkend duikerarts categorie B
   
 

Mw. M. Peek

Mirjam Peek, Werkvermogen Deskundige
PreventNed BV

Samen werken aan preventie en werkvermogen
PreventNed BV is een onderzoeks- en adviesbureau. Wij richten ons op het in stand houden van werkvermogen, motivatie en productiviteit van de medewerkers in uw organisatie. En het stimuleren van de eigen verantwoordelijkheid voor het eigen werkvermogen. Wij doen dit onder andere door middel van de inzet van de WerkVermogensMonitor®.
De WerkVermogensMonitor® is in samenwerking met het Erasmus MC ontwikkeld. Het is een wetenschappelijk onderbouwde methode waarmee inzicht wordt gegeven in de productiviteit, gezondheid en duurzame inzetbaarheid van medewerkers. Met deze methode is uitval te voorspellen én te voorkomen.

Wij bieden u inzicht in de specifieke factoren die van invloed zijn op de inzetbaarheid van uw medewerkers, onderbouwd door statistisch onderzoek. Met dit inzicht, onze aanbevelingen en uw kennis van de organisatie bepalen we samen de vervolgstappen. U maakt dan gebruik van onze uitgebreide ervaring, expertise en inzetbare diensten wat leidt tot concrete interventies waarmee u direct aan de slag kunt. Een belangrijke succesfactor is het actief betrekken van uw medewerkers.

Partnership
Omdat wij geloven dat werken aan preventie en werkvermogen een continu proces is, gaan wij graag langdurige partnerships aan met onze klanten. Zo kunnen wij daadwerkelijk het werkvermogen en productiviteit van uw medewerkers verbeteren en versterken. En daarbij, niet geheel onbelangrijk, uw kosten verminderen.

Wilt u ook samen werken aan werkvermogen en preventie? Maak een afspraak door ons te bellen (030-303 55 90) of mailen (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.). Voor meer informatie of praktijkvoorbeelden kunt u terecht op onze website: www.preventned.nl.
   
  Partners
  HSK Groep
  Skils, arbeid en psyche in beweging
  Ergatis, arbeid en gezondheid
  Balans en Impuls, Bureau voor advies, training en psychodiagnostiek